wtorek, 22 lipca 2014

Baby Mind- niezbędnik malucha



W związku z tym, że moje filcowe "dzieci" ruszyły w świat, czuję się zobowiązana, a może bardziej zaszczycona możliwością podzielenia się informacją odnośnie tego, czym zajmowałam się ostatnimi czasy. 
Jeszcze przed urodzeniem córy, skrupulatnie wieczory poświęcałam zamiast na nicnierobienie (czyli coś takiego o czym młodzi rodzice szybko zapominają na długie lata) to swój wolny czas spędzałam na szyciu do późnych godzin nocnych. I to nie byle jakie szycie. A ręczne szycie czarno-białych filcowych zawieszek i książeczek. Po lekturze m.in."Subtelnej rewolucji" Glena Domana postanowiłam przygotować Julci pomoce, które w nieinwazyjny sposób mogłyby ułatwić jej zdobycie sprawności wzrokowej, poprzez mimowolne prowokowanie do używania zmysłu wzroku.

I tak też działałam w przekonaniu o tym, że warto jest stworzyć dziecku środowisko, które poza ciepłem, miłością i cierpliwością, będzie pobudzało jego zmysły, gdyż maluch kierowany wrodzoną ciekawością zrobi wszystko, żeby tych zmysłów używać. Dlatego postawiłam na kontrastowe barwy. Uszyłam geometryczne zawieszki, które układałam w kołysce,  kolejne zawieszałam na mobilnej karuzeli z łóżeczku. Dziecko powinno mieć możliwość patrzenia na ciemny obiekt umieszczony na białym tle, ponieważ patrząc na kontrasty tworzą się połączenia wzrokowe w mózgu. Nie każdy wie, ale aktywne oglądanie świata staje się bazą, punktem wyjściowym do rozwoju inteligencji emocjonalnej, a także uczenia się komunikacji językowej. 

Dlatego też przekonana o słuszności sprawy, doświadczona na własnej pociesze, za namową najbliższych zakupiłam maszynę do szycia i po kilku miesiącach zaczęłam tworzyć NIEZBĘDNIK MALUCHA. Pomoce w procesie doskonalenia ewaluowały i obecnie przyjęły docelową formę, której przykłady można zobaczyć na zdjęciach poniżej. Zaczęłam szyć filcowe pomoce aktywizujące wzrok malucha od pierwszych dni jego życia.
W opracowaniu i fazie testów są pomoce dla nieco starszych maluchów.


Bez odpowiednich pomocy możliwości spostrzegania oraz koncentrowania wzrokowego zaraz po urodzeniu są nieduże. Dla noworodka potrzebne są wyraziste bodźce, dzięki którym będzie w stanie dostrzegać i zatrzymywać wzrok na dłużej. A często w otoczeniu malucha brakuje wyraźnych kontrastów. Kiedy stworzymy takie warunki za pomocą książeczek, kart, czy zawieszek w czarno-białych kolorach zagwarantujemy maleństwu możliwość trenowania skupiania uwagi oraz wodzenie oczyma, czyli tak istotną umiejętność przydatną w większości życiowych sytuacji.

Pierwsze kontrastowe zestawy trafiły w ręce maluszków, które są już na tym świecie, a inne do ich mam, które noszą  jeszcze te kruszynki pod swoim sercem, ale już myślą o tym, co mogą zrobić by ich dzieci rozwijały się jak najlepiej. Dlatego podkreślam raz jeszcze, jak bardzo ważne jest pobudzanie receptorów wzroku do pracy, a co za tym idzie przyspieszanie dzięki odpowiedniej stymulacji (poprzez czarno-białe w mojej propozycji filcowe zawieszki, książeczki, karty) rozwoju kory wzrokowej a przez co całego mózgu. 
Niech właściwie służą i spełniają swoją funkcję.




7 komentarzy:

  1. To jest naprawdę super, Marcelinka jest szczęśliwą posiadaczką od wczoraj i widać, że żywo reaguje na te kolory. Oczy jak 5 zł, serio:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ogromnie się cieszę z zainteresowania Marcelinki. Reakcja dzieci na czarno-białe akcesoria jest najlepszą recenzją. To wielkie szczęście tworzyć dla takich odbiorców. Dziękuje i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem szczęśliwą posiadaczką niezbędnika od około miesiąca. Czerwona torba ze "skarbami" została jedną z moich ulubionych pomocy w pracy z najmłodszymi. Dzieci również bardzo polubiły moje nowe "zabawki", a ja dzięki temu mogę lepiej pracować nad stymulacją ich wzroku. A w pracy z nieco starszymi dziećmi dzięki oryginalnym obrazkom terapeuta też musi wykazać się kreatywnością. :)

    Niezbędnik malucha jest świetny, polecam wszystkim, zwłaszcza "świeżo upieczonym" mamom, ponieważ warto stymulować wzrok dziecka od samego początku. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pani Iwonko, dziękuję za pozywaną ocenę mojego niezbędnika, najbardziej cieszy mnie fakt, że zestaw spotkał się z dużym zainteresowaniem maluszków. Polecam się na przyszłość, pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. A czy można to gdzieś kupić i jeżeli tak to jaka jest cena :)?

    OdpowiedzUsuń
  6. gdzie można je kupić i po ile?

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkie zapytania i zamówienia prosze kierować na adres kontakt@babymind.pl 😀

    OdpowiedzUsuń